Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Sommarlov: fördelar och nackdelar

Av Helena V Löfström - 6 juni 2011 21:51

Här ska jag fylla på med mina fördelar och nackdelar med sommaren och sommarlov.


Sommar/semester

Fördel: Solens värmande strålar

Nackdel: Irriterande insekter

Sommarlov (gäller mina två tonåringar)

Fördel: Mindre tvätt att tvätta och sortera

Nackdel: Det går åt mer toalettpapper


Så fort jag kommer på något mer så fyller jag på listan. Ni får gärna göra inlägg med egna fördelar och nackdelar så får vi se hur lång listan är när sommaren är över :)


"Pengar är som gödsel. De gör endast nytta om de sprids." [Elmer Diktonius]


Puss och kram

 
 
matts

matts

18 juni 2011 23:03

Fördel, Egen tid jag bestämmer över min dag,
Nackdel, evigt badande i sjöar då man måste följa med och bära korg o filt och denna dö tid på stranden,
Fördel, sommar kvällarna som magiskt förtrollar min romantiska sida,
Nackdel, myrbett i baken

http://mattsjansson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena V Löfström - 10 februari 2011 22:00

Så har det blivit torsdag kväll igen. Veckan som gått har flutit på utan problem. Det har varit mycket jobb på Titab hela veckan, ca 17000 askar har gått ut i dagarna.   I söndags var det helt tomt i kalendern men ändå har jag inte haft mycket "t...

Av Helena V Löfström - 3 februari 2011 13:46

Så ska vi äntligen fira Jossans 13års dag. Är på väg och ska hämta tjejerna på skolan för att överraska Jossan med en present. Hon ska få ta ett till hål i örat :)   Inatt har hon sovit i sitt "nya" rum. Det är bara så jä**a snyggt.    Tänk vil...

Av Helena V Löfström - 2 februari 2011 21:56


Här kommer receptet på den underbara solkattstårtan, eller som den också kallas RiceCrisptårta. 6 st äggvitor (spar gulorna i en kastrull) 6 droppar ättika Vispas till fast skum tillsätt 4.5 dl strösocker under fortsatt vispning Vän...

Av Helena V Löfström - 29 januari 2011 13:05

Igår köpte jag två stycken special"penslar" som ska göra det enkelt när man målar mot listen för att inte kladda. Det är bara skitgrejer! Blev nästan mer kladd än om jag skulle måla på fri hand. Att hålla på att tejpa listerna både uppe och nere, run...

Av Helena V Löfström - 28 januari 2011 21:02

Jag har helt klart hamnat i fel yrke. Skulle ju ha utbildat mig till målare...men det kanske inte är försent?   Har ikväll påbörjat uppfräschning av Jossans rum. I november var det köket och tapeter, i somras var det gillestugan, förra julen våra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Amigurumi

Bilder på mina verk.

Amugurumi beskrivningar

Gratis beskrivningar på virkade djur

Min egen gästbok


Skapa flashcards