Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Helena V Löfström - 10 februari 2011 22:00

Så har det blivit torsdag kväll igen. Veckan som gått har flutit på utan problem. Det har varit mycket jobb på Titab hela veckan, ca 17000 askar har gått ut i dagarna.


I söndags var det helt tomt i kalendern men ändå har jag inte haft mycket "tid över". Var måndagen tog vägen har jag ingen aning om. Diska, städa, tvätta, laga middag osv. I tisdags kväll åkte vi direkt efter jobbet till Uppsala och Josefine var med i distriksmästerskapen i luftpistol. Hon sköt, inte oväntat, hela 388 poäng (av 400) och tog hem guldet i klassen :) SÅ himla stolt man blir. Att bemärka är att hon bara skjutit sedan i oktober 2010!


Onsdag, lillördag, var det tänkt att vi skulle mysa lite och titta på någon film. Efter middagen så åkte Jossan och kollade på killarnas hockeyträning medan jag handlade. Jag satt faktiskt i soffan från kl 20 då det var mästerkocken på tv4. Har följt Hells Kitchen med glädje i många år och undrar när dom ska komma med ett sånt program i Sverige? Efter det blev det Vad blir det för mat? och 21.30 Jamie Olivers 30 minuter...vad det nu hette. Det är så himla inspirerande att TITTA på matlagningsprogram. Om man ändå kunde gå in i skafferiet och bara hämta dagens ingredienser skulle det vara så kul att laga maten varje dag. Det värsta är väl att matpriserna har stigit så himla mycket. Nä, måste börja storhandla igen. Det gjorde jag förut varje söndag/måndag för hela veckan. Matlista hade vi också, det underlättar. I helgen måste jag sätta mig ner och samla familjen på möte :)


Ikväll har Jossan tränat fotboll på nya konstgräsplanen, LF Arena, i snålblåst och snöyra. Jag vill inte säga snöstorm, för det kom inte så mycket snö. Det var kul och inte alls kallt. Jag hade fyra lager med kläder och såg säkert ut som michelingubben.


I morgon är det FINFREDAG och lite extra god middag, hoppas jag. Jag tänkte att jag skulle laga en Shepherds paj, traditionell engelsk pubrätt. En kall öl till det är nog inte helt fel. Men då måste jag ju handla först... mycket månad kvar på slutet av lönen.


Nä, nu blir det sängen och en förhoppningsvis lång natt. (Hoppas det blir strömavbrott så inte väckarklockan fungerar)


By the way, på lördag är det premiär av en ny engelsk serie som heter Downton Abbey, ska bli så kul att se den på tvskärmen istället för på youtube. Jag älskar engelska tv serier. Det får bli en annan gång jag berättar om mina favoriter.


God natt världen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Amigurumi

Bilder på mina verk.

Amugurumi beskrivningar

Gratis beskrivningar på virkade djur

Min egen gästbok


Skapa flashcards