Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Helena V Löfström - 29 januari 2011 13:05

Igår köpte jag två stycken special"penslar" som ska göra det enkelt när man målar mot listen för att inte kladda. Det är bara skitgrejer! Blev nästan mer kladd än om jag skulle måla på fri hand. Att hålla på att tejpa listerna både uppe och nere, runt fönster och dörrar är inte bättre. Om jag måste måla två gånger så behöver jag tejpa två gånger, annars fastnar tejpen i färgen och det är svårt att få bort den. Ett helskotta även efter.


Jag ska dock prova med kartongbitar. Jag vet att man får byta bit så fort det blir någon droppe färg på baksidan, men jag har laddat upp med många. Väntar nu bara på att färgen ska torka till. Tack och lov är det kort torktid, det är enkelt att måla ett helt sovrum två gånger på en dag. 


I morgon är en annan dag!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Amigurumi

Bilder på mina verk.

Amugurumi beskrivningar

Gratis beskrivningar på virkade djur

Min egen gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards