Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Helena V Löfström - 20 augusti 2010 19:15

Nu har en skön arbetsvecka tagit slut och vi ska ha fredagsmys ikväll. Efter förra helgen så känns det skönt att den här bara vara lediga och göra ingenting.


I kalendern har det länge stått Meuwcon03 Fryshuset den 13 augusti! Efter några månaders planering och några timmar vid symaskinen så var det då vår premiär för cosplay-convent. Felicia och jag mötte upp Nette, Melissa, Bea och Beas mamma utanför fryshuset. Det var en oförglömlig resa måste jag säga!   


När vi klev ur bilen så hade inte konventet öppnat än och ute på gatan var det fullt med folk utklädda till olika animerade figurer. Det var som att kliva direkt in i ett spel. Helt fantastisk känsla måste jag säga. 


Det gjorde ingenting att vi stod i kö i över 2 timmar innan vi kom in i själva huset. Under tiden folk köade så utspelades olika skådespel. Några gick omkring med skyltar där det stod "Hugs for free" och då var det bara att slänga fram armarna och ge bort en kram. Alla pratade med alla och insöp atmosfären. "Personalen" gick hela tiden runt och erbjöd vatten så inte någon skulle råka ut för uttorkning. Jättebra!   


Väl inne i fryshuset var det inte alls kallt :) Massor av utklädda människor minglade runt i olika rum och roade sig på olika vis; karaoke, battleground, animestudio osv. Här i Arenan var det "Japansk marknad" och olika pryttlar var till salu. Inte så mycket kläder men massor av affischer och maskotar.


Nu är inte jag den som kan allt, men jag har snappat upp en hel del under åren som gått som Felicia intresserat sig för detta. Man bara visade kameran och folk ställde upp och poserade glatt.

  


Konventet höll på till söndagen, men eftersom det var första gången kändes det bra att kolla av allt så det känns bra till Uppcon i Uppsala i vår!


Tre trötta men lyckliga tjejer på kvällskvisten när vi skildes åt.   


På lördagen var det fotbollens dag i Tierp och vi var ute i stekande sol hela dagen. Jossan och jag gick upp vid halv sju och började ordna med parkeringsskyltar och kartor. Dagen slutade med match för våra tjejer mot inbjudna Skutskär IF. En till underbar dag!


Nu är det som sagt en hel vecka som gått och jag har arbetat hela veckan med att röja utrymmen som bara samlat på sig massor med saker (på kvällarna). Det börjar kännas helt okej med förråd och källare nu :) Har däremot ett halvt garage fullt med loppisprylar som behöver få nya ägare. Funderar på att åka till Gävle och sälja bort lite.


Önskar alla som läser min blogg en riktigt trevlig weekend!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Amigurumi

Bilder på mina verk.

Amugurumi beskrivningar

Gratis beskrivningar på virkade djur

Min egen gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards